skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Volkswagen Polo je skoro jako Golf, zjistili jsme v testu

  6:00aktualizováno  6:00
Dobrou kvalitu je cítit nejen z interiéru, ale také z řízení a z převodovky. Polo je pohodlné a podvozek zvládá dynamické průjezdy zatáček bez problémů. Chyběla nám však větší zpětná vazba.

Náš názor

Volkswagen Polo
Comfortline 1,2 TSI

Spotřeba v testu:
5,8 l/100 km

Cena verze od:
11.630 eur

Polo nabízí kvalitu a za Golfem zaostává pouze rozměry. Technikou se mu v mnohém přibližuje. Uspokojí potřeby pasažérů méně náročných na prostor. Doporučujeme ho na silnice první třídy, do města, ale neztratí se ani na dálnici.

Mnohé faceliftované verze v poslední době přinášejí minimum rozdílů a jen zlehka mění vzhled, či techniku ​​vozidla.

Automobilky jen dolaďují, případně oživují model, který je už pár let na trhu. Ani při pohledu na nezvyklé Polo se jeden nevyhne tomuto pocitu.

Přibyly chromové prvky v předním nárazníku, mírně pozměněný zadní nárazník, nové disky kol a barvy karoserie.

Pozorné oko si všimne design zadních světel a přední LED světla. V interiéru přibyl nový multimediální systém s funkcí MirrorLink. Námi testované Polo ním však nebylo vybaveno.

Má kvalitně vypracovaný interiér

Uvnitř kromě volantu vypůjčeného z Golfu zaujme i kvalitní vypracování, kterým se Polo výrazně podobá svému většímu bratrovi.

Totéž platí i pro dobře navržené odkládací prostory. Za minus považujeme umístění příplatkové loketní opěrky, která překáží při řazení a zatahování ruční brzdy.

Fotogalerie

Zaskočilo nás neintuitivní nastavování elektrických zpětných zrcátek. Ne že by to byla nejdůležitější věc v autě, ale při orientaci německých konstruktérů na detaily jsme takovou chybu nečekali.

Nejdříve jsme si mysleli, že ovládání zrcátek nefunguje vůbec. Až po chvíli maturování jsme se podívali na nákres na příslušném ovladači.

Pro nastavování pravého zrcadla je potřeba otočit ovladač paradoxně doleva, pro nastavování levého zase doprava (ve směru hodinových ručiček).

Navzdory přítomnosti dotykového displeje se mnohé věci, jako například klimatizace, nastavují pomocí klasických ovladačů. Z uživatelského hlediska to považujeme v dnešním trendu dotykových obrazovek za pozitivum.

Komfortní podvozek má slabou zpětnou vazbu

Na silnicích se Polo chová suverénně. Podvozek zvládne při průjezdu zatáček podstatně více, než je při běžné jízdě potřeba.

Řidič však nepřečte chování auta na silnici a tak jen doufá, že do zatáčky neletí víc, než dovolují fyzikální zákony s ohledem na její úspěšný průjezd.

Pro dynamičtější jízdu je tedy třeba lépe se s autem sžít a zrychlovat jen postupně. Odfiltrování od dění na silnici má i pozitivní stránky v podobě komfortu a slušného odhlučnění.

Na pohon námi testovaného modelu sloužil nám dobře známý benzínový čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 66kW.

Táhne v širokém pásmu otáček

Benzínový motor samozřejmě nemá výrazný zátah typický zejména pro TDI agregáty, ale potvrdil své dobré vlastnosti relativně konstantním tahem v širokém pásmu otáček.

Maximální točivý moment v pásmu od 1400 do 4000 otáček následně doplňuje výkon vrcholící při 4800 otáčkách. To, že tyto údaje neplatí jen na papíře, potvrdilo i naše měření pružnosti motoru.

Na druhém převodovém stupni, který nemá problém s výkonem ani v nízkých rychlostech, jsme rozjeli auto až na 100 km / h. Zároveň nabízí nejlepší akceleraci mezi 70 a 100 km / h.

Průměrná spotřeba v testu stoupala až na 5,8 litru. Na dálnici se vyšplhala k 6,1 l/100km. Auto jsme převzali na test s nezaběhnutým motorem a v kolonce počtu ujetých kilometrů svítila číslice 18.

Málo naběhaných kilometrů mohlo kromě zvýšené spotřeby vyvolat i rozdíl v měření zrychlení z klidu na 100 km / h, kde jsme naměřili o 0,6 sekundy horší čas, než udává výrobce.

Vyrovnává se Golfu

 Polo je řidičsky příjemné auto díky přesné kulise manuální pětistupňové převodovky, dobrému řízení, ale i chodu spojkového a brzdového pedálu.

Jejich dobře nastavený odpor umožňuje lépe dávkovat brzdný účinek, případně hledat místo záběru spojky.

Možná sezení za volantem Pola nevyvolává přehnané emoce, ale při běžné jízdě obstálo více než dobře. Je využitelné ve městě, na silnicích první třídy, ale neztratí se ani na dálnici.

Ten komu se zdá Golf zbytečně velký, případně příliš drahý, najde v Polu alternativu se srovnatelnou technikou.

Z testovacího poznámek
Značka a model Volkswagen Polo
verze1,2 TSI
Cena modelu od / verze od / testovací model (eur) 10 360/11 630/12 784
motorbenzín; čtyřválec; objem 1 197cm3; přímé vstřikování; turbodmychadlo
Výkon - kW (k) / při otáčkách (ot. / min) 66 (90) 4800
Krout. moment - (Nm) / při otáčkách (ot. / min) 160/1400-4000
Typ převodovky / počet stupňů manuál / 5
Zrychlení z 0-100 km / h - výrobce / test (s) 10,8 / 11,4
Brzdná dráha 100 km / h - 0 (m) 40,77
Pružnost 70 - 100 km / h (s) 4,92 na druhém rychlostním stupni
Pružnost 70 - 100 km / h (s) 5,39 na třetím rychlostním stupni
Pružnost 70 - 100 km / h (s) 7,77 na čtvrtém převodovém stupni
Reálná rychlost (na tachometru 130 km/h)125 km / h
Reálná rychlost (na tachometru 90 km/h) 85 km / h
Reálná rychlost (na tachometru 50 km/h) 47 km / h
Spotřeba - výrobce / test (l/100km) 4,7 / 5,8; při dálničním tempu 6,1 (motor byl nezaběhnutý)
Objem palivové nádrže (l) 45
Dojezd na nádrž v testu - po rezervu (km)675
Objem zavazadlového prostoru (l) 280/952
Motor motor nemá výrazný zátah, ale nabízí rovnoměrnou sílu v širokém pásmu otáček
Převodovkapřesná kulisa řadicí páky; Polo patří v tomto ohledu k špičce
Podvozekpřesnému řízení s dobře odhlučněným podvozkem chybí větší zpětná vazba
Interiérkvalitní vypracování; dobré odkládací prostory; loketní opěrka překáží při řazení; spodní plasty dveří a prahů se snadno zašpiní - okopané od nohou; palubní deska se odráží v čelním skle
Posed řidiče a výhled dobrý; jedině řadicí páka je posunuta příliš dopředu a při námi preferovaném stylu sezení třeba pořádně natáhnout ruku
Ovládání palubního systému / navigace palubní počítač je ovládán tlačítky při budících / nemá navigaci
Jazyk auta / navigace český / nemá
Grafika displejů a zobrazování grafika je dobrá vzhledem k vybavení; multimediální systém chudší na funkce standardně nemívá tak velký dotykový displej
Přední světla technika a účinek halogen s dobrým účinkem
Odemykání / vstup do auta dálkové; samostatné tlačítko na kufr
Pohodlí nastupování dopředu a dozadu dopředu je to v pořádku; vzadu překáží B sloupek, který je vůči sedadlům posunut mírně dozadu
Nastavování sedadel vpředu a vzadu mechanické, obě výškově; vzadu bez možnosti nastavení sedadel
Sklápění opěradel ve druhé řadě z kabiny
Využitelnost kufru a praktické detaily dvojité dno; čtyři oka; držák na dvojité dno při jeho vyklopení; po sklopení sedadel nevznikne dokonalá rovina
Rezervní kolo - přístup plnohodnotná rezerva
Čistota obsluhy vozidla (ostřikovač, nastupování, tankování) klasicky uzávěr tankování, čisté prahy, ale plastové kryty se snadno okopou; přístupné přiměřeně široké hrdlo ostřikovače

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz