skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Volkswagen Polo dostal nová LED světla a modernější motory

  6:00aktualizováno  6:00
Do sériové výbavy zařadil Volkswagen i multikolizní brzdu. V nabídce jsme našli podvozek s měnitelnou charakteristikou a nové motory.

Volkswagen Polo 2014 | foto: VolkswagenMartin VoskoSME.sk

Volkswagen vyrobil už téměř čtrnáct milionů kusů malého městského modelu Polo. Na úspěch se bude snažit navázat i modernizovaná verze modelu. Kromě změněného vzhledu přináší nové motory i techniku.

Fotogalerie

Mezi zásadní změny patří výměna optiky předních světlometů. Do nabídky se dostávají i "Full LED" světla.

Nový přední nárazník s větším spodním otvorem pro vstup vzduchu do motorového prostoru doplňuje horizontální lomená chromovaná lišta spojující reflektory do mlhy.

V kabině jsou nové prvky vnitřního vybavení jako sdružený přístroj, modifikované spínače na středové konzole a vylepšené ovládací prvky klimatizace.

Všechny tři verze vybavení Trendline, Comfortline a Highline mají rozšířenou nabídku standardních prvků.

Osm nových odstínů karoserie doplňují nové potahové materiály sedadel.

Multikolizní brzda je v sériové výbavě

Modernizovaný Volkswagen Polo se spoléhá na elektromechanický posilovač řízení. Do sériové výbavy značka zařadila i multikolízní brzdu, která po nárazu automaticky zabrzdí vozidlo a minimalizuje tak sekundární náraz.

Poprvé Volkswagen v modelové řadě Polo nabízí podvozek Sport Select, umožňující řidiči přepínat charakteristiku tlumičů pérování mezi normálním a sportovním.

Asistenční systémy reprezentuje detekce únavy řidiče, systém monitorování okolí s funkcí autonomního brzdění a radarový tempomat.

Novou koncepci mají i radionavigační systémy, které využívají hardware a software modulární stavebnice infotainmentu (MIB), zavedené v aktuálním modelové řadě Golf. Systému nechybí vstup pro paměťové karty, AUX nebo rozhraní USB, či Bluetooth.

Do nabídky multimediálních a asistenčních systémů se dostává i rozhraní pro iPod ( iPhone ), couvací kamera a hlasové ovládání.

Mezi novinky patří litrový tříválec

Volkswagen Polo bude pohánět vylepšená nabídka benzínových i naftových motorů. Všechny jsou standardně vybaveny systém Stop - Start a splňují emisní normu Euro 6.

Základní pohonnou jednotkou se stal tříválcový motor MPI se zdvihovým objemem jeden litr. Agregát vyprodukuje výkon 44 kW (55 k) nebo 55 kW (75 k).

O jeden válec více a lepší kulturu chodu nabídne motor 1.2 TSI s přímým vstřikováním paliva a výkonem 66 kW (90 k) nebo 81 kW (110 k).

Slabší motory výrobce kombinuje s manuální pětistupňovou převodovkou. V nabídce pro silnější motory je však i manuální převodovka se šesti stupni.

Ani Volkswagenu Polo nemusí chybět automatické převodové ústrojí DSG se dvěma spojkami a sedmi stupni.

Novým motorem v nabídce se časem stane tříválcový motor 1.0 TSI s výkonem 66 kW (90 k) orientovaný na nízkou spotřebu. Automobilka slibuje, že na 100 km jízdy spotřebuje Polo průměrně 4,1 litru benzínu.

Mezi silnější benzinové jednotky bude patřit 1,4 TSI (110 kW / 150 k) a 1.8 TSI s výkonem 136 kW (185 k), vyhrazený pro Polo GTI.

Volkswagen chce zlepšit kulturu dieselů

Novou nabídku naftových motorů tvoří tříválec 1.4 TDI, který nahrazuje dosavadní tříválec 1.2 TDI a čtyřválec 1.6 TDI. Od začátku prodeje bude k dispozici v modifikacích s výkony 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

Nejúspornější model Polo TDI BlueMotion s výkonem 55 kW (75 k) by měl mít kombinovanou spotřebu paliva 3,2 litru nafty na 100 km.

Automobilka chtěla zlepšit kulturu chodu jinak průměrných naftových jednotek. Spoléhá se na nové silentbloky, vyvažovací hřídel, dvouhmotový setrvačník a nově konstruovaný akustický kryt.

Vyberte si ojeté VW Polo

Později Volkswagen plánuje v novém modelové řadě Polo zavést ekologický motor na stlačený zemní plyn CNG a pohonný agregát plug -in hybrid.

Modernizovaný Volkswagen Polo začne automobilka prodávat na jaře tohoto roku. Prvním trhem bude Německo, kde se Polo do prodeje dostane se stejnou cenovkou za základní model jako jeho předchůdce.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz