skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Agregát z Ducati má probudit k životu úsporný Volkswagen XL1

  8:12aktualizováno  8:12
Volkswagen chce demonstrovat schopnosti koncernu. Z útrob úsporného modelu XL1 odstraní hybridní techniku ​​a nahradí ji špičkovým motocyklovým motorem.

Volkswagen XL1 | foto: VolkswagenSME.sk

Volkswagen by chtěl futuristickým vozem XL1 zaujmout veřejnost ještě více. Rozhodl se předělat úsporný model na speciální sportovní auto, které by těžilo ze své nízké váhy a výborných aerodynamických vlastností.

Německá značka využije skutečnost, že motoristická legenda - společnost Ducati už patří po křídla koncernu Volkswagen.

Srdcem vozu se stane 1,2 litrový benzínový dvouválec, který nahradí původní dvouválec TDI. Motocyklový agregát z modelu 1199 Panigale vyprodukuje výkon 143 kW při 10 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 124 Nm dostupný od 9 000 ot / min.

Spalovací motor bude spolupracovat s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Na stavbu Volkswagenu XL Sport využijí konstruktéři ještě sofistikovanější materiály, a tak jeho hmotnost ještě klesne pod klasický model XL1. Na váhu 795 kg bylo možné se dostat i díky odstranění hybridní techniky.

S vývojem sportovního auta pomáhá i závodní divize Volkswagen Motorsport.

Momentálně neví nikdo říci, zda se koncept dostane i na produkční výrobní linky alespoň v malé sérii. Bylo by zajímavé sledovat, jak by si poradil například s Formulí Ford, která je homologovaná pro silniční provoz a pohání ji oceněný jednolitrový tříválec EcoBoost. O této "formuli" si můžete přečíst také na auto.idnes.cz v článku "Formule Ford s malým tříválcem je rychlejší než lamborghini."

Formule Ford

Formule Ford

Text publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz