skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test mého auta: Wartburg je dokonalé auto, pokud máte smysl pro recesi

  16:28aktualizováno  16:28
Je to prostorné auto, na kterém se nemá co pokazit. Má stabilní spotřebu, stabilně vysokou. Dobře filtruje nerovnosti a při průjezdu zatáček se naklání.

Wartburg | foto: Andrej ŠillíkSME.sk

Pro Wartburg 353 W s rokem výroby 1974 jsme se spolu s bratrem rozhodli z recese. Našli jsme ho na internetu v jednom autobazaru na Liptově. Na fotkách vypadal pěkně a i cena byla více než lákavá.

Šli jsme pro Wartburg na jistotu s tím, že se zpět domů budeme vracet v něm.

Dvoutakt s unikátním zvukem

Wartburg pohání tříválcový dvoutaktní motor s unikátním zvukem.
Jeho parametry:
• objem motoru: 999 cm3,
• výkon 37 kW při 4250 otáčkách za minutu,
• točivý moment 98 Nm při 3000 otáčkách za minutu.

O přenos výkonu se stará čtyřstupňová převodovka s řazením na sloupku řízení.

Fotogalerie

Spotřeba je stabilní. Stabilně vysoká

Spotřeba vozu je kapitola sama o sobě. Permanentně se pohybuje na hranici 12 až 12,5 litru na 100 km bez rozdílu, zda se s autem jezdí ve městě nebo v kombinovaném režimu.

Vozidlo má volnoběžku, která přerušuje přenos síly mezi převodovkou a setrvačníkem. Otáčky motoru klesnou, což umožňuje plachtění setrvačností se zařazeným převodovým stupněm, kdekoliv to jen jde. Díky volnoběžce můžu i podřazovat převodové stupně bez nutnosti vytlačovat spojku, stačí jen dát nohu dolů z plynového pedálu.

O zastavení vozu se starají čtyři bubnové brzdy.

Wartburg je prostorné auto, na kterém se nemá co pokazit

Na tomto voze se v podstatě nemá co pokazit, konstrukčně je jednoduché. Na podvozkový rám ve tvaru harfy je uchycena čtyřdveřová karoserie.

Karoserie je až překvapivě prostorná vzhledem k vnějším rozměrům. Poskytuje prostor pro pět cestujících a 525 litrů zavazadlového prostoru.

Sedadla jsou dostatečně pohodlná a dají se sklopit, čímž vytvoří jednu rovinu a navíc v interiéru nepřekáží středový tunel.

Wartburg má nezávislé zavěšení obou náprav, díky čemuž je dostatečně pohodlný a dobře filtruje nerovnosti. Vyladění podvozku je měkké a při průjezdu zatáček vyššími rychlostmi se značně naklání.

V zimě nejezdí, vždyť je skoro jako nové

Bezpečnost vozidla je na dnešní dobu velmi slabá, představují ji jen bezpečnostní pásy na předních sedadlech a deformovatelný sloupek volantu.

Na autě je zrepasovaný motor, zrepasovaná brzdová soustava, vyčištěná palivová soustava a chladící soustava, nová baterka a startér. V zimě je nejeté, je garážováno a každé tři měsíce je karoserie ošetřena voskem.

Vozidlo je využíváno na každodenní pojíždění

Jako každé starší vozidlo vyžaduje zvýšenou péči a pozornost. Jízda ve Wartburgu je radost, vyžaduje určitou souhru mezi řidičem a autem, všechno je to o prosté mechanice.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autoři:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz